وبلاگ الو بانوان

مکمل‌هایی که به تقویت بهبود حافظه کمک می‌کنند

مکمل‌هایی که به تقویت بهبود حافظه کمک می‌کنند
با افزایش آگاهی مردم در مورد زوال شناختی و خطرات زوال عقل، تولیدکنندگان محصولاتی را به بازار عرضه کرده‌اند که مدعی هستند می‌توانند حافظه و سلامت مغز را تقویت ‌کنند. گفته می‌شود که بعضی از ویتامین‌ها و اسیدهای چرب از کاهش حافظه جلوگیری می‌کنند. اما آیا این ادعا واقعا درست است؟ اگر کنجکاو هستید که پاسخ این سوال را بیابید و با بهترین مکمل تقویت حافظه آشنا شوید.
برخی مواد مغذی می‌توانند به بهبود عملکرد مغز کمک کنند. به عنوان مثال کمبود ویتامین‌های B می‌تواند به افت حافظه و اختلال در عملکرد شناختی منجر شود.
آیا تاکنون از قرص تقویت حافظه استفاده کرده‌اید؟ بسیاری از این قرص‌ها حاوی بهترین ویتامین‌هایی هستند که می‌توانند روی بهبود عملکرد مغز تاثیر بگذارند. تحقیقاتی که تاکنون در زمینه تاثیر ویتامین‌ها روی حافظه صورت گرفته، به طور قطع این مسئله را تائید نمی‌کند که ویتامین‌ها حافظه را تقویت می‌کنند. اما در بعضی مطالعات بالینی اخیر مشخص شده که برخی از مواد مغذی می‌توانند در تقویت حافظه موثر باشند. پیش از آنکه به معرفی بهترین مولتی ویتامین برای تقویت حافظه بپردازیم، در اینجا ویتامین‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که بهتر است حتما در قرص تقویت حافظه وجود داشته باشند
.
بهترین مکمل‌های تقویت حافظه چیست؟
1. اسیدهای چرب 2. ویتامین B12 3. ویتامین E 4. جینکوبیلوبا 5. جینسینگ 6. هوپرزینA
7. استیل ال-کارنتین و ...
مکمل‌ها از جمله مکمل ویتامین B12، مکمل ویتامین E و مکمل امگا 3 برای کسانی که نمی‌توانند از طریق رژیم غذایی خود تمام مواد مغذی مورد نیازشان را تامین کنند، گزینه‌ی خوبی هستند. اما سایر افراد باید سعی کنند با تمرکز بر عادت‌های سالم و پیروی از رژیم غذایی متنوع و متعادل جلوی کاهش حافظه‌شان را بگیرند. رژیم مدیترانه‌ای یا هر برنامه‌ی غذایی دیگری که روی خوردن سبزیجات و چربی‌های سالم تاکید دارد و در عین حال مصرف قند و نمک را محدود می‌کند، برای تقویت حافظه مفید است. فعال نگه داشتن بدن و ذهن هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. البته این توصیه به معنی انجام فعالیت‌های خاص یا حل کردن جدول کلمات متقاطع نیست، بلکه منظور این است که ذهن خود را درگیر کنید و همواره چیزهای جدیدی یاد بگیرید. همچنین توصیه می‌شود ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید. بر اساس تحقیقات، تعامل با دیگران به حفظ سلامت مغز کمک می‌کند؛ داشتن یک رژیم غذایی مناسب تاثیرات مثبت و منفی بر مغز و سلول‌های آن دارد. از نظر پزشکی برخی مواد غذایی تاثیر مستقیم و ثابت شده‌ای بر تقویت مغز و جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر دارند. با شناخت هر یک از مواد موثر بر تقویت حافظه و ضد آلزایمر، می‌توانید این مواد را در رژیم غذایی خود جای دهید. در صورت عدم دسترسی به منابع غذایی حاوی این ترکیبات، می‌توانید مکمل‌های غذایی آن‌ها را تهیه و مصرف نمائید. لازم به ذکر است که برای استفاده از مکمل‌های تقویت حافظه بهتر است با پزشک مشورت کرده و زیر نظر پزشک تهیه کنید؛ سایت الوبانوان با ارائه لیست کامل از پزشک‌ها و متخصص‌ها در اختیارتان گذاشته و با مشورت پزشک مربوطه هر مکملی که مدنظرتان است را خریداری کنید.

مقالات مرتبط