وبلاگ الو بانوان

لاغری بعد از زایمان برای تناسب اندام

لاغری بعد از زایمان برای تناسب اندام
بعد از تولد نوزاد، مادران زیادی به دنبال لاغری بعد از زایمان و راهی برای کاهش وزن هستند. آنها باید در دوره شیردهی یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشند و به میزان مشخصی کالری دریافت کنند. از طرفی انجام تمرینات ورزشی می‌تواند کمک زیادی به بازگشت تناسب اندام آنها کند.
اگرچه مادر باردار به غذا و کالری بیشتری نیاز دارد، اما لازم نیست (به جای دو نفر غذا خورد). یک زن باردار در شرایط عادی، ​​روزانه فقط به 300 کالری بیشتر از آنچه قبل از بارداری نیاز داشته، نیاز دارد. اما هر مادر به میزان متفاوتی وزن اضافه می‌کند و قانون خاصی برای این‌که )چند کیلو باید چاق شوم؟( وجود ندارد. شما باید از پزشک یا مامای خود بپرسید چه مقدار اضافه وزن برای‌تان لازم است. خانمی که قبل از بارداری وزن نرمالی داشته، باید در بارداری 12 تا 16 کیلوگرم وزن اضافه کند. خانم‌های خیلی لاغر و کم وزن حدود 13 تا 18 کیلوگرم وزن اضافه کنند. ممکن است زنان دارای اضافه وزن در دوران بارداری لازم باشد فقط 5 تا 12 کیلوگرم وزن اضافه کنند. به‌طور کلی، شما باید در طول 3 ماهه اول بارداری خود حدود 2 کیلوگرم و در بقیه بارداری هفته‌ای حدود نیم کیلوگرم وزن اضافه کنید.
یک رژیم غذایی سالم همراه با ورزش روزانه در خانه (حتی باشگاه رفتن لازم نیست) به شما کمک می‌کند تا وزن اضافه را کم کنید و لاغری بعد از زایمان را زودتر تجربه کنید. شیردهی همچنین می‌تواند به کاهش وزن پس از زایمان کمک کند. در ادامه برای شما چندین توصیه و نکته مهم را یادآور می‌شویم.
بدن شما برای بهبودی از زایمان به زمان نیاز دارد. اگر بعد از زایمان خیلی سریع لاغر شوید، ممکن است دوره نقاهت و بهبودی بیشتر طول بکشد. قبل از اینکه تلاش برای لاغری بعد از زایمان را شروع کنید تا 6 هفته به خود استراحت دهید و نه رژیم بگیرید و نه ورزش خاصی انجام دهید. اگر به نوزاد خود شیر می‌دهید قبل از این‌که وارد رژیم کالری نقصان شوید، باید صبر کنید تا کودک حداقل 6 ماهه شود و غذای دیگری هم جز شیر مادر دریافت کند. بعد از زایمان شما می‌توانید با خوردن غذاهای سالم و داشتن فعالیت‌های سبک تا پانصد گرم در هفته کم کنید (حتما پزشک را در جریان کاهش وزن خود قرار دهید تا این کار امن انجام شود). مادر نوزادانی که فقط از شیر مادر تغذیه می‌شوند، باید روزانه حدود 500 کالری بیشتر از نیاز خود مصرف کند. دقت کنید کالری‌های خود را از مواد غذایی سالم مثل پروتئین گوشت سفید، میوه‌ها، سبزیجات، غلات و چربی سالم دریافت کنید. برای تناسب اندام بعد از بارداری بهتر علاوه‌بر ماما خود با کارشناس و متخصص تناسب اندام آشنا شوید؛ سایت الوبانوان با ارائه تمام خدمات در تلاش است بهترین خدمات را برای شما ارائه دهد؛ با عضویت در سایت الوبانوان از کلیه خدمات بهترین متخصصان، پزشک تناسب اندام آشنا شده و از کلیه امکانات بهره‌مند شوید .

مقالات مرتبط