وبلاگ الو بانوان

فواید نوشیدن آب برای پوست

فواید نوشیدن آب برای پوست
همه ما دوست داریم پوستی زیبا، سالم و جوان داشته باشیم، برای رسیدن به این خواسته هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم؛ به پزشک متخصص پوست مراجعه می‌کنیم، از انواع و اقسام محصولات مراقبت پوست استفاده می‌کنیم و بسیاری کارهای دیگر اما می‌خواهیم درباره ساده‌ترین راه حل‌ها برای سلامت و زیبایی پوست با شما صحبت کنیم: نوشیدن آب!
مصرف آب و هیدراته نگه داشتن بدن نه تنها برای سلامتی ضروری است، بلکه فواید زیادی برای پوست دارد؛ این ماده به گردش خون و انتقال مواد مغذی به تمام سلول‌های بدن کمک می‌کند. شما می‌توانید با مصرف منظم آب، شاهد معجزه‌ای در سلامت پوست خود باشید و در مدت زمان کوتاهی به پوستی شفاف دست پیدا کنید
.
فواید نوشیدن آب
1. نوشیدن آب خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. 2. نوشیدن آب به بیمارهای پوستی کمک می‌کند. 3.نوشیدن آب روی منافذ باز پوست تاثیر می‌گذارد. 4. نوشیدن آب پوست را شفاف می‌کند. 5. نوشیدن آب چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد.
بهترین زمان برای نوشیدن آب
حالا که نوشیدن آب کافی را در برنامه روزانه خود قرار داده‌اید، بهتر است به زمان نوشیدن آب را هم توجه کنید. بهترین زمان برای نوشیدن آب قبل از احساس تشنگی است، زیرا زمانی‌که احساس تشنگی می‌کنید، قطعا آب بدنتان کم شده است و آن مقدار آبی که می‌نوشید برای رفع تشنگی و آب از دست رفته است. علاوه‌براین سعی کنید هرروز صبح زود، در طول روز قبل یا بعد از غذا و همراه با غذاهای خشک برای هضم و بلع بهتر آن آب بنوشید.
به‌طورکلی بهتر است آقایان روزانه 3.7 لیتر آب و خانم‌ها 2.7 لیتر آب از روش‌های مختلف برای بدن خود تامین کنند. البته موارد زیادی از جمله میزان فعالیت و تعریق در طول روز نیز باید در نظر گرفته شود. اگر حساب و کتاب برایتان سخت است، پیشنهاد می‌کنیم فارغ از جنسیت روزانه 8 لیوان آب را در برنامه خود قرار دهید.
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نوشیدن آب برایتان سخت است، راه حل ساده‌ای برای آسان شدن این کار شما داریم. یک بطری آب برای خود آماده کنید و با اضافه کردن تکه‌های میوه یا سبزی مثل لیمو، نعنا، زنجبیل و … به آن، سعی کنید دتاکس واتر یا آب طعم‌دار تهیه کنید. در طول روز این بطری را از خود جدا نکنید و در ساعات مختلف آب بنوشید. با این روش کم‌کم به نوشیدن آب عادت خواهید کرد و شاهد تغییرات زیادی در پوست خود خواهید بود.
سایت الوبانوان با در نظر گرفتن مطالبی در راستا سلامت شما در تلاش است بهترین مطالب را در اختیارتان قرار دهد.

مقالات مرتبط