وبلاگ الو بانوان

تاثیر استرس بر روی پوست صورت

تاثیر استرس بر روی پوست صورت
پو
ست ما افشاکننده حالات و وضع روحی و روانی ماست استرس می تواند تاثیرات بسیاری بر روی سلامت فرد بگذارد. یکی از اصلی ترین و اولین علائم این موضوع ، بروز اختلالات پوستی در فرد می باشد. بسیاری از افراد بر این عقیده اند که پوست افراد نشان دهنده ی وضعیت سلامت روحی آنهاست. در دوران پراسترس و پرتنش که به طور طبیعی در زندگی همه افراد پیش می آید، پوست مان پژمرده و تیره به نظر می رسد و آثار خستگی بر آن قابل مشاهده است، اما اتفاق بدتر زمانی می افتد که دوره های پراسترس در زندگی مان طولانی بشود که حاصل آن ریزش منطقه ای مو یا بروز آثار پیری و چین و چروک بر پوست خواهد بود که شاید جبران آن به سادگی و در کوتاه مدت ممکن نباشد.
تاثیر استرس برروی پوست باعث بدتر شدن مشکلات پوستی شود. برای مثال، استرس می تواند پسوریازیس، آکنه ی روزاسه آکنه دوران بزرگسالی،التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت که معمولاً روی گونه ها، بینی و پیشانی به وجود می آید،اگزما را بدتر کند. استرس می تواند باعث کهیر و انواع دیگری از راش های پوستی و همچنین شعله ور شدن تبخال ها شود. کم خوابی و استرس باعث می شوند بدن هورمونی به نام کورتیزول تولید کند. هورمون کورتیزول باعث افزایش قند خون در بدن می شود. افزایش قند خون نیز باعث افزایش وزن و بروز مشکلات قلبی می شود؛ افزایش غیر عادی در سطح کورتیزول در بدن می‌تواند باعث نازک‌تر شدن پوست شود. کورتیزول می‌تواند باعث تجزیه پروتئین‌های پوستی شود و این امر در نهایت می‌تواند سبب شود پوست‌تان نازک شده و به راحتی کبود شود
.
در مواجهه با استرس اپیدرم و لایه‌ی بیرونی پوستتان می‌تواند تضعیف شود و خطر ابتلا به عفونت‌ها و پاتوژن‌های محیطی را افزایش دهد. این امر همچنین می‌تواند باعث شود توانایی طبیعی پوستتان برای ترمیم و التیام زخم‌ها و آکنه‌ها کاهش پیدا کند
.
همانطور که در مطلب فوق متوجه شدید استرس تاثیر مستقیم بر سلامت پوست و سایر ارگان های شما دارد، سایت
الوبانوان با در نظر گرفتن سلامتی جسمی و روحی بانوان کشورمان درپی این موضوع به عنوان بزرگترین سامانه رزرو آنلاین کشور پزشک‌های متخصصی برای شما در نظر گرفته که هر چه سریع نگرانی شما برطرف شود همچنین از طریق مقالات که برای طراحی کرده راه حل درمان هم به شما معرفی می‌کنیم و برای حفظ سلامت شما می‌کوشیم.
تاثیرات استرس در افراد ممکن است مشابه یکدیگر نباشد. ممکن است استرس در شما باعث بروز جوش و آکنه شود و تاثیر استرس بر پوست دوستتان اگزما و یا چین و چروک باشد. همچنین میزان استرسی که شما تجربه می‌کنید ممکن است با دیگران متفاوت باشد؛ ممکن است تحت تاثیر مشکلات اقتصادی و… سطح بالاتری از استرس را نسبت به دیگران تجربه کنید. مراجعه به تراپیست و یا روان‌پزشک برای مقابله با استرس‌ها و اضطراب‌هایتان هم یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای افزایش سلامت روان و متعاقبا سلامت جسم‌تان باید انجام دهید. با این وجود بهتر است به جای این که دائم دغدغه این را داشته باشید که چرا بیشتر از سایرین استرس دارید نحوه واکنش‌تان به استرس را کنترل کنید.

مقالات مرتبط