وبلاگ الو بانوان

فواید روغن زیتون برای پوست و مو چیست؟

فواید روغن زیتون برای پوست و مو چیست؟
همه ما با روغن زیتون و فواید آن برای دستگاه گوارشی و سلامت بدن آشنا هستیم، اما آیا می‌دانید خواص روغن زیتون برای پوست و مو چیست؟ این روغن ماده‌ای سرشار از آنتی‌ اکسیدان، انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی، با مصرف گسترده خوراکی، درمانی و زیبایی است که برای پوست و مو فواید بسیاری دارد.
روغن زیتون طی فرایندی پیچیده از زیتون به دست می‌آید که با توجه به نوع تصفیه به سه نوع روغن زیتون تصفیه شده، بکر و فرابکر تقسیم می‌شود. این روغن در آشپزی، صنایع آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارد و در گذشته هم به عنوان سوخت در چراغ‌های روغنی استفاده داشته است. این روغن حاوی مقادیر زیادی چربی غیراشباع سالم و آنتی‌اکسیدان‌هایی است استفاده مستقیم از آن می‌تواند برای پوست، مو و بدن نیز مفید باشد
.
فواید روغن زیتون برای بدن
1. افزایش سوخت و ساز بدن 2. جلوگیری از سکته قلبی 3. رفع مشکلات گوارش 4. تقویت حافظه 5. تسکین درد
خواص روغن زیتون برای پوست
استفاده از روغن زیتون برای پوست به زمان گذشته برمی‌گردد، حتی کلئوپاترا (آخرین فرعون مصری) هم طرفدار استفاده از این روغن مرطوب کننده بود. امروزه به خاطر فواید روغن زیتون برای پوست، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات زیبایی مثل صابون، لوسیون و … روغن زیتون را به فرمولاسیون محصولات خود اضافه کرده‌اند.
روغن زیتون مملو از ویتامین‌ها، چربی‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید است که می‌توانند روی داشتن پوستی سالم‌تر تاثیرگذار باشند و از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد جلوگیری کنند. روغن زیتون به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و می‌توان از آن برای مرطوب کردن و درمان خشکی پوست استفاده کرد. علاوه بر موارد ذکر شده خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون از سلول‌های پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند و در درمان آفتاب سوختگی، کاهش قرمزی، خارش و تورم پوست بسیار تاثیرگذار است. این روغن همچنین به عنوان نوعی درمان طبیعی موثر برای تحریکات پوستی مانند اگزما هم شناخته می‌شود.
به دو طریق می‌توانید از روغن زیتون برای پوست استفاده کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید. اروش اول استفاده از محصولاتی است که در فرمولاسیون آن‌ها از روغن زیتون استفاده شده و روش دوم استفاده مستقیم از روغن زیتون، ترجیحا فرا بکر، است. در حال حاضر بسیاری از پاک‌کننده‌ها، صابون‌ها و مرطوب‌کننده‌های صورت وجود دارند که از روغن زیتون به عنوان ترکیب اولیه استفاده می‌کنند
.
خواص روغن زیتون برای مو
خواص روغن زیتون برای مو کم نیستند. از این روغن می‌توان برای کاهش اصطکاک مو، باز شدن گره مو، درمان موخوره و از بین بردن وزی مو استفاده کرد. اما نکته‌ای که در رابطه با روغن زیتون وجود دارد. استفاده از روغن زیتون برای افرادی که موهای چرب و نازک دارند موجب سنگین و چرب‌تر شدن موها می‌شود، بنابراین مصرف روغن زیتون برای تقویت مو را به افرادی که موهای خشک و زبر دارند توصیه می‌کنیم.
روغن زیتوان دارای یک نرم‌کننده فعال است که در ترمیم موهای آسیب دیده، تقویت مو، کاهش ریزش، درمان شوره سر و تقویت پوست سر تاثیر بسیار خوبی دارد.
برای استفاده از روغن زیتون روی مو می‌توانید از محصولات حاوی روغن زیتون استفاده کنید یا به صورت مستقیم مقدار کمی از روغن را کف دست خود ریخته و روی نواحی خشک مو یا پوست سر ماساژ دهید. سپس روی موهای خود را با یک پارچه نخی یا حوله کلاهی بپوشانید و اجازه دهید روغن حدود 15 دقیقه روی موها باقی بماند. در نهایت روغن را با آب گرم از روی موها شستشو دهید و برای از بین بردن چربی موها از شامپو استفاده کنید
.
اگر به صورت خالص نتوانستید روغن زیتون طبیعی پیدا کنید بهتر است از محصولاتی که در مواد سازنده آنها از روغن زیتون استفاده شده مصرف نمایید.
سایت
الوبانوان با معرفی فروشگاههای معتبر به شما این امکان را می‌دهد بهترین محصولات آرایش و بهداشتی را انتخاب کرده، به سبد خریدتان اضافه کنید و استفاده نمایید.

مقالات مرتبط