وبلاگ الو بانوان

دلیل کم‌پشت شدن مژه‌ها چیست؟

دلیل کم‌پشت شدن مژه‌ها چیست؟
ریزش مژه غیرعادی نیست، اما اگر شدید باشد یا باعث کم‌پشت شدن مژه‌ها شود، می‌تواند به یک اتفاق آزاردهنده تبدیل شود. دلایل مختلفی برای ریزش مژه وجود دارد، از حساسیت به محصولات آرایشی گرفته تا ابتلا به بیماری‌های جدی که به درمان نیاز دارند.
چرخه طبیعی مژه یک فرد بالغ به‌طور متوسط روی پلک بالا 100 تا
150 مژه و روی پلک پایین 50 تا 75 مژه دارد. هر مژه یک چرخه‌ی رشد دارد که شامل سه مرحله است:
فاز آناژن: فاژ آناژن دوره‌ی رشد مژه است. اگر در این مدت مژه‌های شما بیفتند، بلافاصله رشد نمی‌کنند.
فاز کاتاژن: در این مرحله مژه‌ها ضخیم و بلند شده‌اند‌ و رشد آن‌ها متوقف می‌شود
.
فاز تلوژن: فاز تلوژن طولانی‌ترین مرحله است و چهار تا
9 ماه طول می‌کشد. از این فاز به‌عنوان دوره‌ی استراحت قبل از ریزش مژه و شروع دوباره‌ی چرخه یاد می‌شود.
علت ریزش مژه چیست؟
قبل از امتحان کردن روش‌های مختلف برای پرپشت کردن مژه‌ها، بهتر است ابتدا علت ریزش آن‌ها را شناسایی کنید. درست مانند موهای سر، مژه‌ها به‌طور طبیعی می‌ریزند و طی یک چرخه‌ دوباره جایگزین می‌شوند. به همین دلیل، از دست دادن یک تا پنج مژه در روز کاملا طبیعی است. کم‌پشت‌ شدن مژه‌ها می‌تواند بخشی از روند پیری هم باشد. اگر با افزایش سن احساس می‌کنید مژه‌های شما مثل قبل بلند و پرپشت نیستند، نگران نباشید. در بیشتر موارد، مقداری ریزش و کم‌پشت شدن کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
ممکن است به علت موارد زیر تعداد زیادی از مژه‌های خود را از دست بدهید:
1. مالش و اصطکاک بیش از حد 2. عفونت باکتریایی 3. واکنش آلرژیک 4. اکستنشن یا مژه مصنوعی
اگر تمام موارد فوق را بررسی کردید و مشکل ریزش مژه همچنان پابرجا بود، زمان آن فرا رسیده است که برای بررسی بیماری‌های زمینه‌ای به پزشک مراجعه کنید. این موضوع به‌خصوص زمانی مهم است که مژه‌های هر
2 پلک بریزند یا ریزش مژه با مشکلات دیگری مثل ریزش مو، ریزش ابرو، قرمزی یا پوسته پوسته شدن پوست همراه باشد. وقتی این سوال مطرح می‌شود که علت ریزش مژه در مردان چیست یا زنان در اثر چه عواملی با مشکل ریزش مژه مواجه می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. اختلالات تیروئید 2. بلفاریت 3. تریکوتیلومانیا
4. بعضی از سرطان‌ها
چگونه سرعت رشد مژه‌هایمان را افزایش دهیم
1. رژیم غذایی سالم داشته باشیم 2. مکمل استفاده کنیم 3. از محصولات بدون نسخه استفاده کنیم
مژه‌ها از یک الگوی رشد طبیعی پیروی می‌کنند و به‌طور منظم می‌ریزند. این اتفاق می‌تواند باعث نگرانی شود، اما باید بدانید که معمولا مژه‌ها بدون نیاز به هیچ نوع درمانی دوباره رشد می‌کنند. در این شرایط پیروی از رژیم غذایی سالم و استفاده از محصولات موضعی می‌تواند به رشد سریع‌تر مژه‌ها کمک کند؛ سایت الوبانوان به‌منظور نگرانی‌های روزمره شما تمام خدماتی که بانوان با آنها سروکار دارند برایتان فراهم آورده که بدون اتلاف وقت به سراغ سایت الوبانوان رفته وهرآنچه را که در لحظه به آن احتیاج دارید برایتان مهیا هست؛ تنها با عضویت در سایت الوبانوان از کلیه خدمات سایت به راحتی بهره‌مند شوید.

مقالات مرتبط