وبلاگ الو بانوان

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم
سیاهی دور چشم که به عنوان حلقه‌های تیره دور چشم یا حلقه‌های زیر چشم نیز شناخته می‌شوند، به تغییر رنگ یا سایه‌های تیره در اطراف پلک‌های پایینی چشم اشاره دارند. آن‌ها می توانند چشمان فرد را خسته، پیر یا ناسالم نشان دهند. اگرچه عوامل ارثی، کمبود خواب و خستگی، آلرژی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سبک زندگی روی ایجاد تیرگی چشم نقش دارند، اما روش‌های زیادی برای درمان آن وجود دارند.
سیاهی دور چشم به انگلیسی
darkness around the eyes، در زیر پلک پایین در مردان و زنان رایج است که اغلب همراه با پف بوده و باعث افزایش سن ظاهری شما می‌شود. از سویی دیگر راه خلاص شدن از آن دشوار است؛ درحالی‌که خستگی بیشترین دلیل منطقی جهت این وضعیت است، اما بسیاری از فاکتورهای دیگر نیز می‌تواند به وجود آورنده‌ی سیاهی دور چشم باشد.
دلایل
ایجاد سیاهی دور و زیرچشم:
1. افزایش سن
2. کمبود آب بدن
3. اشعه‌های مضر خورشید
4. عوامل ژنتیکی و وراثت
5. خستگی و کم خوابی
6. آلرژی
7. فقر آهن
8. کمبود بعضی ویتامین‌ها
9. آلودگی هوا

تیرگی زیرچشم‌ها معمولاً نشان از عملکرد نادرست بدن دارد. به بیانی دیگر، وقتی مشکلی در بدن وجود دارد، یکی از نتایج آن می‌تواند به‌وجود آمدن سیاهی دور چشم‌ باشد. در طول روز، چشم‌ها و پوست اطراف آن‌ها با عوامل مخرب زیادی در ارتباط هستند. همانطور که پیش از این اشاره کردیم این موضوع بیشتر در افرادی بروز می‌کند که تغذیه مناسبی ندارند، مدت طولانی در معرض تابش شدید نور خورشید قرار می‌گیرند یا با گوشی و صفحه‌ نمایش لپ‌تاپ و کامپیوتر زیاد سروکار دارند، در معرض دود، آلودگی و آلاینده‌های شیمیایی هستند، انواع آلرژی و کم خوابی را تجربه می‌کنند.
بنابراین بهتر است: خواب کافی داشته باشید، فعالیت فیزیکی مناسب در طول روز داشته باشید، غذای کم‌چرب و کم‌نمک بخورید، روزانه مقدار کافی آب بنوشید، از دم‌نوش‌های گیاهی (ملایم و با دوز پایین) استفاده کنید
.
گاهی عارضه تیرگی زیر چشم ممکن است دلیل ارثی داشته باشد یا ناشی از یک بیماری خاص (بیماری‌های کبدی، کلیوی یا مشکلات قاعدگی) باشد و با هیچ یک از درمان‌های خانگی سیاهی دور چشم‌هایتان از بین نرود، در این شرایط ممکن است به درمان‌های دارویی نیاز داشته باشید. برای این کار، باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا با معاینه دقیق و تشخیص علت سیاهی دور چشم شما، داروهای مورد نیازتان را تجویز کند.
توجه داشته باشید که رفع تیرگی دور چشم ناشی از افزایش سن ممکن است با روش‌های خانگی یا سنتی کم شود اما به‌طور کامل از بین نرود، در این مورد خاص هم برای گرفتن نتیجه بهتر درمان را با پزشک متخصص پیش ببرید. چشم عضو مهمی است و همچنین ناحیه پوست زیر چشم نیاز با مراقبت دارد توصیه می‌شود حتما در مرحله اول به پزشک مراجعه کرده و با توصیه که پزشک دارد دارو مورد نظر را تهیه کنید سایت الوبانوان با ارائه کامل خدمات لیستی کامل پزشکان متخصص در اختیارتان قرار داده که تحت نظر پزشک متخصص به درمان نتیجه مدنظرتان برسید. شما با عضویت در سایت الوبانوان می‌توانید از تمامی خدمات بروز مطلع شده و بهره‌مند شوید.

مقالات مرتبط