وبلاگ الو بانوان

درمان درد پریود با انواع راهکارهای کاهش درد قائدگی

درمان درد پریود با انواع راهکارهای کاهش درد قائدگی
درد پریود یا قاعدگی یکی از مشکلاتی است که خانم‌ها با آغاز سیکل قاعدگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. همه ما می‌دانیم پریود یا قاعدگی، بخشی از روند طبیعی بلوغ خانم‌هاست. در واقع زنان از زمان رسیدن به بلوغ جنسی، پریود یا همان دوران قاعدگی را تجربه می‌کنند. این دوران، برای اکثریت همراه با درد است که البته میزان این درد در بین افراد مختلف، یکسان نیست؛ بسته به فیزیک بدن و نوع واکنش‌های مختلف بدن هر فرد نسبت به هورمون‌هایی که در این دوران آزاد می‌شود، مقدار درد هم متفاوت است. اما برای کاهش درد پریود می‌توانید اقداماتی انجام دهید تا بتوانید دوران قاعدگی بهتری را سپری کنید. البته برای کاهش درد قاعدگی به روشی اصولی، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بتواند بر اساس ویژگی‌های منحصر به فرد بدن خودتان، راه حلی صحیح برای آن به شما ارائه دهد.
رحم زنان، برای آن که فضای مناسبی برای نگهداری جنین ایجاد کند، در هر ماه لایه محافظی را درون خود می‌سازد. در صورتی که بارداری و لقاح صورت نگیرد، این لایه باید از رحم حذف شود. برای آن که لایه محافظ از رحم حذف شده و بیرون بیاید، این قسمت با بافت و خون جایگزین و کم‌کم ضعیف می‌شود تا تخریب دیواره لایه محافظ اتفاق افتاده و همراه با خونریزی، از دهانه رحم و واژن به‌صورت تدریجی بیرون بیاید. این اتفاق، هر 28 روز یک بار رخ می‌دهد
.
همان طور که توضیح دادیم، درد قاعدگی یک امر طبیعی است که هر ماه بیشتر خانم‌ها آن را تجربه می‌کنند ولی در بعضی موارد، ممکن است درد پریود بانوان از حد همیشگی آن بسیار بیشتر شود، به شکلی که تحمل آن، غیر ممکن باشد؛ در این موارد ممکن است درد ناشی از یک نوع بیماری در دستگاه تناسلی یا رحم باشد. به همین خاطر باید با مراجعه به پزشک متخصص، دلیل اصلی آن را تشخیص دهید
.
علت در پریود بیش از حد پریود می‌تواند ناشی از موارد زیر باشید:
1. التهاب لگنی 2. کیست تخمدان 3. فیبروم رحم 4.
تنگی دهانه رحم
عمل جراحی برای درد قاعدگی
اگر پزشک متخصص زنان تشخیص دهد که دلیل درد بیش از حد در دوران قاعدگی، یکی از بیماری‌هایی است که در بالا معرفی شد، ممکن است عمل جراحی توصیه کند. گاهی برای درمان درد شدید پریود یا درد قاعدگی ناشی از آندومتریوز یا فیبروم رحم عمل جراحی انجام می‌شود. بهتر است بدانید در صورتی که هیچ کدام از روش‌های جراحی برای کاهش درد مؤثر واقع نشوند و فرد قصد باردار شدن هم نداشته باشد، احتمالا پزشک متخصص عمل برداشتن رحم را تجویز می‌کند؛ لازم به ذکر است اگر دچار درد شدین که بیش از اندازه بود بهتر است سریعا به پزشک زنان مراجعه کرده و معاینه شوید سایت الوبانوان با ارائه پزشک متخصص به شما کمک کرده که در هرمکانی که هستید با توجه به لوکیشن شما پزشکان نزدیک به محل سکونت شما نمایش داده و با رزرو روز و ساعت حضور برسانید و از کلیه خدمات بهره‌مند شوید.
اختلالات پیش از پریود، سندرم پیش از قاعدگی
(Premenstrual Syndrome) یا همان PMS نام دارد که معمولاً هر ماه قبل از دوران پریود برای خانم‌ها می‌تواند رخ دهد. باید بدانید سندرم دوران قاعدگی در حقیقت قبل از پریود اتفاق می‌افتد ولی درد پریود هنگام دوران قاعدگی رخ می‌دهد.
درمان درد پریود خانگی
1. ماساژ 2. کمپرس گرم 3. جوراب بپوشید 4. رژیم غذایی خود را کنترل کنید 5. خوردن دمنوش رازیانه، زنجبیل، گلاب، نوشیدن آب
در مطلب گفته شده در تلاش بودیم راه‌حل هایی به شما پیشنهاد بدهیم که درد پریود برایتان کمتر شود؛ با عضویت در سایت الوبانوان از اخبار بروز برای بانوان کشور مطلع شوید.

مقالات مرتبط