وبلاگ الو بانوان

برای رشد مو چی بخوریم؟

برای رشد مو چی بخوریم؟
رشد مو و سلامت آن که اغلب هم نادیده گرفته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که بدن به ما نشان می‌دهد یک جای کار می‌لنگد. قبل از این‌که به‌دنبال ویتامین‌های موثر در رشد مو بگردید یا تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، چند ثانیه جلوی آینه بایستید و به موهایتان نگاه کنید. آیا رشد موهایتان خوب است؟ وضعیت پوست سرتان را چطور توصیف می‌کنید؟ ریزش مو دارید؟ در ماه گذشته چقدر به تقویت مو خود اهمیت داده‌اید؟ زمانی‌که به این سوالات پاسخ می‌دهید، به‌خاطر داشته باشید که همه چیز از ژنتیک و عدم تعادل هورمونی گرفته تا استرس و کمبودهای تغذیه‌ای می‌تواند وضعیت موهای شما را به خطر بیندازد، پس باید مراقبت مو را به‌عنوان یک شغل تمام وقت و همیشگی در نظر بگیرید و فراموش نکنید، تغذیه مناسب نقش مهمی در میزان پیروزی شما بر دشمنانی مثل افزایش سن، آلودگی محیطی، استرس و دیگر عوامل تهدید کننده سلامت پوست و مو دارد.
به‌یاد داشته باشید که ریزش روزانه 80 تا 100 تار مو طبیعی است. علاوه براین، در برخی از مواقع سال، ممکن است شاهد افزایش ریزش مو باشیم، مخصوصا در ماه‌های پاییز. این پدیده شایع به ریزش فصلی معروف است. به هرحال، تغییرات در موهای شما می‌تواند نشان دهنده شیوه تغذیه یا سبک زندگیتان باشد، برای شروع بهتر است 5 ماده غذایی مضر برای پوست و مو را بشناسید. مثلا، خشک شدن پوست سر می‌تواند به این معنی باشد که در رژیم غذایی خود به اندازه کافی چربی سالم دریافت نمی‌کنید یا نازک شدن موها می‌تواند ناشی از استرس و کمبود پروتئین در رژیم غذایی شما باشد
.
بهترین مواد غذایی برای رشد و تقویت مو
1. میوه‌ها و مرکبات 2. سبزیجات و صیفی‌جات تازه 3. مغزها 4. انواع حبوبات 5. شکلات تلخ 6. پروتئین‌ها
رشد مو بسیار به نوع غذایی که مصرف می‌کنید بستگی دارد اما به‌خاطر داشته باشید که تاثیر تغذیه، مکمل‌ها و ویتامین‌ها به علت زمینه‌ای ریزش مو بستگی دارد.شما می‌توانید علاوه بر اصلاح برنامه غذایی خود برای تقویت مو، با استفاده از روغن تراپی موهای خود را تقویت کنید. اگر کمبود برخی مواد مغذی مانند آهن، روی یا اسیدهای چرب امگا دارید، مکمل برای بازگرداندن سطح مواد مغذی ضروری است اما اگر ریزش موی شما به هورمون مربوط می‌شود، هرچقدر هم که از مکمل‌ها و ویتامین‌های مخصوص مو استفاده کنید، باز هم مشکل شما حل نخواهد شد و باید عدم تعادل هورمونی را درمان کنید تا رشد موی شما به حالت عادی برگردد. اگر قصد دارید این ویتامین‌ها را از طریق مکمل‌ها دریافت کنید، بسیار مهم است مکملی را انتخاب کنید که مناسب نیاز شما و حاوی مواد با کیفیت بالا باشد. فراموش نکنید که همیشه قبل از مصرف مکمل جدید، باید با پزشک خود صحبت کنید.
سایت الوبانوان به شما پیشنهاد می‌کند اگر می‌خواهید موهای پرپشت داشته باشید علاوه بر مصرف مواد غذایی ذکر شده به پزشک متخصص مو رجوع کرده و بعد از معاینه برای رشد و تقویت موهایتان به توصیه‌ها عمل کنید؛ همچنین شما با عضویت در سایت الوبانوان می‌توانید در فروشگاههای معتبر محصولات آرایش بهداشتی که برای رشد و تقویت موهایتان مناسب هست را تهیه و مصرف نمایید.

مقالات مرتبط