وبلاگ الو بانوان

پودر لاک ناخن چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟

پودر لاک ناخن چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟
با اینکه ناخن‌های ژلیش‌ شده و پوشیده‌ شده از کاشت آکریلیک، چندین سال است که در کانون توجه قرار دارند اما کم‌کم زمان آن رسیده که ناخن‌های غوطه‌ور در پودر نیز به همان اندازه مورد توجه واقع شوند. اگر جزو کسانی هستید که در اینستاگرام، تیک‌تاک یا یوتیوب مجذوب ویدئوهای عجیب‌وغریب رنگ‌آمیزی ناخن‌ها می‌شوید، به احتمال زیاد شاهد فرآیند غوطه‌وری ناخن در پودرهای لاک ناخن که به آن SNS نیز گفته می‌شود بوده‌اید.
ناخن‌های پودری که به آن ناخن‌های SNS نیز می‌گویند به ناخن‌هایی گفته می‌شود که لایه‌ی روی آن‌ها ترکیبی بین لاک ناخن ژلی و کاشت آکریلیک است و شامل فرو‌ بردن ناخن در پودر رنگی است. سپس روی آن برای ماندگاری بیشتر با مانیکور پوشانده می‌شود. ناخن‌های پودری، اگرچه در حال حاضر مد روز هستند اما تکنیک جدیدی برای رنگ کردن ناخن‌ها نیستند. این روش از دهه‌ی 80 میلادی وجود داشته و برای انجام آن از چسب ملایم و پودر آکریلیک استفاده می‌کردند.
خواه ناخن‌هایتان را در سالن، درست کنید یا خودتان آن‌ها را در خانه انجام دهید، این فرآیند نیاز به مراقبت و توجه ویژه‌ای دارد. هر سالن از نظر تکنیک مورداستفاده کمی متفاوت با دیگری است اما می‌توانید انتظار داشته باشید که مراحل زیر در بیشتر سالن‌های ناخن (و البته بسته‌های پودر خانگی) صادق باشد:
1. قبل از شروع هر نوع مانیکور، ناخن باید از هرگونه کثیفی و روغن تمیز و پاک شود، به‌طوری‌که مطمئن باشید ناخن‌ها آماده شده‌اند. باید پوست‌های دور ناخن خود را به عقب فشار دهید، پوسته‌های اطراف را بگیرید و سطح ناخن را صاف کنید.
2.
هنگامی‌که ناخن‌های خود را تمیز و آماده کردید، می‌توانید یک لایه باندِر ژل روی ناخن بزنید تا لاک بتواند به صفحه‌ی ناخن بچسبد و شانس بلند شدن کاهش یابد.
3.
روی پایه‌ی ناخن همان‌طور که ناخن‌های خود را صیقل می‌دهید پولیش بزنید. پس از اینکه لاک پایه را زدید، ناخن را در پودر فرو کنید و روی هر ناخن این کار را تکرار کنید و هر گونه پودر اضافی اطراف ناخن را از بین ببرید. ممکن است بخواهید بر اساس شدت رنگ دلخواه خود، دو تا سه بار ناخن‌های خود را آغشته به پودر کنید.
4.
چند دقیقه صبر کنید و سپس روی ‌آن‌ها تاپ‌کوت (topcoat) بمالید. این مرحله برای خشک و سفت شدن محصول نهایی است. بنابراین بعد از مرحله‌ی سوم، باید دو تا پنج دقیقه صبر کنید و سپس ناخن‌ها را سوهان زده و فرم دهید. پس از آن می‌توانید روی آن‌ها را با تاپ‌کوت بپوشانید. برخی از پودرها ضخیم‌تر از بقیه هستند و ممکن است فقط به دو بار فرورفتن ناخن در پودر نیاز داشته باشند که بین هر یک از آن‌ها یک لایه پایه‌ی جدید گذاشته می‌شود. ناخن‌های با طول معمولی عموما دو تا سه بار آغشته به پودر می‌شوند. برای ناخن‌هایی با طول بیشتر، می توانید ناخن را سه تا پنج بار در پودر فرو کنید. برای ناخن‌های بلندتر، اولین فرورفتن باید از راس ناخن (ضعیف‌‌ترین نقطه‌ی آن) شروع شود.
ناخن‌های پودری می‌توانند بین دو هفته تا یک ماه دوام بیاورند، بسته به اینکه رشد ناخن‌ها چه سرعتی دارد. اگر ناخن‌های پودری را خودتان درست می‌کنید عالی است چرا که در طولانی‌مدت زمان و هزینه‌ی کمتری را صرف آن خواهید کرد.
ناخن‌های پودری به دلایلی فوق‌العاده محبوب هستند. دوام بیشتری داشته، ماندگاری بیشتری نسبت به ژل دارند (حداکثر یک ماه) و به راحتی در خانه قابل انجام هستند به لامپ
UV نیاز ندارند.
 به علاوه، برداشتن آن‌ها فوق‌العاده آسان است. اما شایان ذکر است که ناخن‌های پودری دارای معایبی نیز هستند. اگر به اشتباه انجام شوند، می‌توانند حجیم به نظر برسند، اگر از پروتکل‌های مناسب پیروی نشود، می‌توانند غیربهداشتی باشند و به طور بالقوه باعث تحریک ناخن شوند. صرف‌نظر از این، هنگام فکر کردن به ظاهر بعدی ناخن خود، خوب است که ناخن‌های پودری را هم در نظر داشته باشید. با عضویت در سایت الوبانوان از کلیه امکانات آرایشگاه‌ها و سالن زیبایی بهره‌مند شده و بهترین‌ها را برای خود رقم بزنید.

مقالات مرتبط