وبلاگ الو بانوان

چرا باید از بالم لب استفاده کرد؟

چرا باید از بالم لب استفاده کرد؟
استفاده از بالم لب در زندگی شما چقدر اهمیت دارد؟ طبق تحقیقات انجام‌شده، تقریبا 66% از مردم آمریکا به‌صورت روزانه از بالم لب استفاده می‌کنند. یک بالم لب خوب، خشکی لب‌ها را از بین می‌برد و در عین‌ حال ظاهری نرم و براق به لب‌های شما می‌بخشد. اغلب خانم‌ها و آقایان، بالم لب را به عنوان راه حلی برای ترمیم لب‌ها خشک و ترک‌خورده در طول زمستان انتخاب می‌کنند.
بالم لب یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی برای مراقبت از پوست لب است که طرفداران زیادی دارد. بالم، یک ترکیب شبیه به موم است که برای حفظ رطوبت، محافظت، تغذیه لب‌ها و بهبود ترک‌های ناشی از خشکی لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه پوست لب بسیار نازک‌تر از پوست صورت است، در مقایسه با سایر نواحی پوستی بیشتر مستعد خشک شدن است، به همین دلیل بالم لب می‌تواند بهترین گزینه برای مقابله با این مسئله باشد.
انواع بالم لب:
1. بالم لب رنگی 2. بالم لب دارویی 3. بالم لب طعم‌دار 4. بالم لب ارگانیک 5. بالم لب حجم ‌دهنده 7. بالم لب مغذی
بالم لب بسته به کاربردی که دارد از ترکیبات مختلفی تهیه می‌شود. این محصول اغلب حاوی ماده مرطوب‌کننده مثل روغن‌های طبیعی، شی باتر، وازلین یا لانولین است که همراه با موم زنبور عسل (Beezwax) یا موم کارنوباواکس (Carnauba wax) برای ایجاد چسبندگی و درخشندگی به لب‌ها ترکیب شده است.
برخی از این محصولات حاوی ترکیبات مکمل مثل
SPF، آنتی اکسیدان‌های مختلف و ویتامین‌هایی مثل ویتامین E و C هستند که از پوست در برابر آلودگی و اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کنند. علاوه‌براین، ترکیباتی مثل هیالورونیک اسید، دیپالمیتویل هیدروکسی پرولین و… نیز برای حجم‌دهی و کاهش چین‌وچروک‌ها در ساختار بالم لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرچه اکثر بالم‌های لب حاوی این ترکیبات هستند اما برخی از این مواد اولیه برای شما مضر هستند. بهتر است به دنبال مواردی باشید که بدون تحریک پوست به حفظ رطوبت آن کمک کنند، گلیسیرین، روغن‌های معدنی، آلوئه‌ورا، اسید لاکتیک، موم زنبور عسل و ویتامین E جزو بهترین گزینه‌ها هستند.
بهترین بالم لب، محصولی است که با ترکیبات کاملا ارگانیک و غیرسمی به تغذیه لب‌ها کند، موجب نرم یا براق شدن آن‌ها شود و به بهترین نحو از لب‌های شما در برابر آلودگی‌ها، خشکی و اشعه خورشید محافظت کند. برای انتخاب نوع بالم لب، بسته به ترجیح خود باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید، مثلا دوست دارید بالم لب رنگی یا معطر باشد؟ پوست لبتان دچار التهاب و ترک شده و باید بالم لب درمانی از دکتر بگیرید؟ یا شاید هم دوست دارید لب‌هایتان پرتر دیده شوند؟ پاسخ به هرکدام از این سوالات، شما را در مسیر خرید بهترین بالم لب راهنمایی خواهد کرد. شما میتوانید با عضویت در سایت الوبانوان از طریق فروشگاه‌های معتبر بهترین محصولات آرایشی را یافته و خریداری کنید همچنین بعد از عضویت از تخفیف‌های چشمگیری که سایت الوبانوان ارائه کرده برای تمامی خدمات مطلع شده و در زمان مناسب بهره‌مند می‌شوید.

مقالات مرتبط