وبلاگ الو بانوان

موس مو چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

موس مو چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟
موس مو محصولی است که اغلب دست کم گرفته می‌شود اما واقعیت این است که می‌تواند یکی از بهترین محصولات حالت دادن به موها باشد. در این مطلب به بررسی جامع موس مو می‌پردازیم. موس کلمه‌ای است که در زبان فرانسوی به معنای فوم یا کفی است که غلظت آن از ژل کمتر بوده و کیفیت بالاتری در مقایسه با کرم‌ها دارد. موس می‌تواند دو یا سه برابر حجم بیشتری به موها داده و در صورت استفاده‌ی درست شود باعث درخشندگی آن‌ها شود.
روش‌های مختلفی برای استفاده‌ از موس مو به شیوه‌ی موثر وجود دارند همچنین دلایل بسیاری برای انتخاب موس مو و ترجیح آن به سایر محصول‌های حالت‌دهنده‌ی مو وجود دارد. موس مو یک فوم بسیار کاربردی است که می‌توانید از آن برای حجم دادن و ثابت نگه داشتن تارهای مو استفاده کنید. علاوه بر این از موها محافظت کرده و موهای فر نامنظم را تحت کنترل در می‌آورد. موس همچنین به کنترل موخوره کمک کرده و باعث درشت‌تر شدن فرها می‌شود. استفاده از مقدار مناسب موس مو می‌تواند تفاوت زیادی را در موها ایجاد کند.
چگونه از موس استفاده کنیم؟
روش‌های بسیاری برای استفاده‌ی موثر از موس مو وجود دارند. غلظت فوم باعث تقویت مدل موی انتخابی فرد می‌شود. در ادامه نکاتی را در رابطه با چگونگی استفاده‌ی مناسب از موس مو و حتی یافتن راه‌های بهتر برای حالت دادن موها با این محصول کاربردی بیان می‌کنیم.
گام اول: فرمولاسیون مناسب موی خود را پیدا کرده و دقت داشته باشید که موهایتان حتما باید تمیز باشند. برخی انواع موس برای موهای لخت و نازک مناسب هستند و آن‌ها را برای طولانی مدت حجیم نگه می‌دارند. برای حالت‌دهی قوی‌تر و داشتن موهای سالم‌تر و قوی‌تر می‌توان از پروتئین کراتین و سرامیدها کمک گرفت. این مواد به مبارزه با رطوبت کمک کرده و باعث ضخامت و حجم بیشتر موها می‌شوند.
گام دوم: موهای خود را بشویید. گام مهم چگونگی استفاده از موس مو آماده‌سازی، شستن و حالت دادن موها با استفاده از یک شامپو و نرم کننده‌ی ملایم است. برای باقی ماندن یک مقدار رطوبت روی موها، آن‌‌ها را با حوله خشک کنید. همچنین می‌توانید بعدا موهای خود را قبل از استفاده از مول مرطوب کنید.
گام سوم: در ابتدا کار را با به کار گرفتن مقدار کمی از موس آغاز کنید. برای مشاهده‌ی عملکرد موثر موس استفاده‌ی مقدار کمی از آن کافی است. در ابتدا به اندازه‌ی یک توپ گلف از موس را استفاده کرده و آن را از ریشه تا انتهای موها پخش کنید. مراقب باشید که نباشید موس را آبکشی نکنید و از جریان سریع باد سشوار برای اطمینان از اینکه محصول هیچ نقطه‌ی خیسی روی موها به جا نگذاشته است استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید از انگشتان یا شانه برای توزیع یکنواخت محصول قبل از خشک شدن آن روی موها بهره بگیرید.

گام چهارم: پس از این مرحله، موهای خود را آنگونه که دوست دارید استایل کنید. مدل دلخواهتان می‌تواند بافت، فر، تاب دادن موها یا حتی فقط سشوار کشیدن موها برای حجم دادن از ریشه باشد. امکان استفاده از موس مو برای بررسی مدل موهای مختلف و پیدا کردن بافت‌های مختلف وجود دارد
.
مزایا استفاده از موس مو:
1. موها را در برابر رطوبت محافظت کرده و بدون توجه به آب و هوا مدل مو را در جای خود نگه می‌دارد.
2. موها را از فرهای نامنظم حفظ می‌کند
.
 3. موس به دلیل بافت کرکی، موها را ضخیم‌تر، پر پشت‌تر و درشت‌تر نشان می‌دهد.
4. موس باعث سنگینی یا چرب شدن موها نمی‌شود بلکه آن‌ها را نرم، بدون خرد شدن و از دست رفتن استایل نگه می‌دارد
.
5. موس‌ها می‌توانند به صورت فوری به موهای نازک یا شکننده حجم دهند
.
6. موس پوشش مخصوصی دارد که به عنوان محافظی در برابر آسیب‌های ناشی از گرما یا ابزار‌های مدل دادن به کار می‌رود
.
7. موس باعث درخشش و تغذیه‌ی مو شده و برای همه‌ی انواع و بافت‌های مو مناسب است
.
هنگامی که صحبت از موهای سالم می‌شود یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در نظر بگیرید محصولاتی است که استفاده می‌کنید. موی هر فردی نیازمندی‌های منحصر به فردی از شامپو تا موس مو دارد. موس یکی از راهکارها برای بسیاری از مشکلات موها از جمله مرتب کردن فرها تا محافظت کردن از موها در برابر ابزارهای حرارتی است. اما همیشه باید در استفاده از آن با احتیاط عمل کنید زیرا استفاده‌ی بیش از حد از آن بیش از فایده، مضر خواهد بود
. با عضویت در سایت الوبانوان از کلیه خدمات آرایشی بهداشتی بهره‌مند شوید.

مقالات مرتبط