وبلاگ الو بانوان

ماساژ کف پا در بارداری

ماساژ کف پا در بارداری
در دوران بارداری، پاهای خانم دچار ورم بسیار زیادی می‌شود. این تورم یکی از عوارض شایع بارداری است؛ خانم‌های باردار دوست دارند پاهای خود را ماساژ دهند تا کمی از درد و ورم آن کاسته شود. با این‌حال متخصصان معتقدند که ماساژ کف پا در بارداری، خطرناک است؟ در صورتی‌که شما هم چنین مشکلی دارید و می‌خواهید درباره فواید و عوارض ماساژ کف پا در دوران بارداری بیشتر بدانید؛ در ادامه همراه ما باشید.
مالش دادن یا ماساژ کف پا به خانم‌های حامله حس خوبی می‌دهد؛ چراکه در دوران بارداری، مایع‌های سیستم گردش خون بدن در قسمت‌های پایینی بدن جمع می‌شوند و پاها ورم می‌کنند. این حالت خصوصا در سه ماهه سوم بارداری، بسیار شدید است. ماساژ کف پا در بارداری، کمک می‌کند، حس اضطراب و تنش از بدن خانم باردار بیرون برود؛ همچنین درد کمر و لگن هم با ماساژ پا کم می‌شود. اگرچه به طور کلی ماساژ دادن پاهای خانم باردار توسط خودش یا همسرش، بی‌خطر است اما باید هنگام ماساژ دادن به منطقه ماساژ دقت کرد؛ برخی مناطق پای خانم باردار، نباید ماساژ داده شوند.
مزایا ماساژ کف پا در بارداری:
1. کاهش افسردگی و اضطراب 2. کاهش ورم پا 3. کاهش درد کمر و لگن 4. بهبود کیفیت خواب 5. زایمان راحت‌تر
خطرات ماساژ دادن کف پا در دوران بارداری

اگر می‌خواهید کف پای خودتان را در دوران بارداری ماساژ دهید یا پاهای همسرتان ورم زیادی کرده و می‌خواهید از روی عشق به او، پاهایش را ماساژ دهید؛ باید دقت کنید که منطقه مچ پا را ماساژ ندهید؛ چراکه فشار آوردن به منطقه مچ پا در دوران بارداری، می‌تواند سبب تحریک انقباضات رحمی و زایمان زودرس شود.
اگرچه در سه ماهه سوم ورم پا خیلی شدید می‌شود و ماساژ دادن اصولی پای خانم باردار، خطری ندارد اما دقت کنید ماساژ پا در سه ماهه اول بارداری خطرناک است و باید از آن اجتناب شود
.
اگر در دوران بارداری دل‌تان می‌خواهد پاهای‌تان را ماساژ دهید؛ باید به ظاهر پاها دقت ویژه‌ای داشته باشید. اگر این علائم را داشتید؛ پاهای‌تان را ماساژ ندهید
.
1.
وجود نقاط قرمز روی پا
2. پف کردگی روی پاها
3. حس نقاط گرم‌تر در پاها
4. سابقه وجود لخته خون یا آمبولی در عروق

همانطور که در توضیحات به آن اشاره شد ماساژ پا در دوران بارداری درصورتی که به آن آشنایی داشته باشیم بسیار مفید و حس لذت بخشی به خانم باردار می‌دهد که از لحاظ روحی و جسمی بسیار کمک کننده است از این رو چون در صورتی که آشنایی نداشته باشیم می‌تواند باعث آزار و اذیت شود سایت الوبانوان با در نظر گرفتن تمام مطالب گفته شده درصورتی نیاز به ماساژ داشته باشید و پیدا کردن مراکز ماساژ برای شما دشوار باشد برای آرامش هرچه بیشتر شما با انتخاب لوکیشن مدنظرتان سالن‌های ماساژ معتبر برای شما نمایش داده می‌شود و شما رزرو آنلاین نزدیک‌ ترین سالن ماساژ با تعیین روز و ساعت فقط در محل حضور رسانده و از تمام خدمات بهره‌مند می‌شوید و روز خوبی را در این مراکز سپری می‌کنید.

مقالات مرتبط